10.6.15

Bananpandekager og smoothie

Hejj bloggen,
Jeg ved godt at jeg har været elendig til at holde den her blog, men jeg har simpelthen haft så travlt med alt muligt andet. Jeg har heller ikke haft nogle ting som jeg kunne inspirer jer med, så jeg tænkte at jeg hellere ville holde en pause, end at komme med en masse ligegyldige ting.
Nu har jeg læseferie og har snart overstået 1.g, hvilket er super dejligt. Nu er der kun to år tilbage, som jeg lige skal igennem og så er jeg done. Mange ting er sket her i løbet af det sidste år og mange ting kommer til at ske næste år, da begge mine søskende skal ud og rejse som udvekslingsstudent. Min søster skal til Brasilien og min bror skal til Argentina. De her ting er jo noget af det jeg så kan få skrevet om på bloggen.
Nu til det jeg har for jer. Det er så nemt når man har læseferie, bare at komme til at lægge i sengen, se film, spise usundt og ikke rigtig lave noget. Men sådan er det ikke helt for mig, jeg bruger meget tid på at lave ingenting, men jeg sørger for at få spist sundt, gå lange ture og træne. Det er de ting som holder mig igang, for hvis jeg ikke laver noget ender jeg bare med at ligge i min seng og være deprimeret.
Jeg har en rigtig lækker, nem og sund morgenmad til jer, som jeg tænkte at nogle måske ville få ligeså meget glæde af, som jeg har.

Smootihe: 
Der her er en meget nem smoothie, hvor man ikke skal bruge særlig meget, men man kan selvfølgelig adde lige hvad man har lyst til at frugter og andre ting. Man kan også komme protein pulver i, hvis det skulle interessere nogle.

Ingredienser:
2 personer
- 1 banan
- En halv pakke frosne jordbær
- Appelsinjuice (Mælk eller mandelmælk kan også bruges)


Metode: 
Jeg gør det på den nemmeste måde og bare blander det hele. Det kan nogle gange være svært at få det blendet i starten pga det er frossen, så man skal bare lade det stå lidt og så bare prøve at blende lidt af gangen, indtil det er blendet.  


Bananpandekager: 
Det er en super let og sund morgenmad som ikke tager lang tid at lave. Der er ingen mel i, så det gør det jo bare ekstra sundt. Når man er færdig kan man komme forskellige ting på dem. Jeg elsker at komme kanel på pandekagerne og så spise dem med mandariner. Man kan også komme mandler, frisk frugt, skyr osv, det er op til en selv, hvad man lige føler for.

Ingredienser:
Til tre personer
- 2 bananer
- 3 æg
- 1/2 tsk bagepulver
- 1 tsk vaniliesukker



Metode: 
Bland det hele i en form for skål og brug en stavblender eller en anden form der kan blende ingredienserne. Derefter brug en sovse ske til at komme dejen på panden. Jeg bruger en lille pande, så der er plads til tre små pandekager. Pas på når du skal vende dem, for de er rimelig skøbelige. 


Velbekommen, jeg håber i kan bruge og lide opskriften. 

xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar