8.3.14

Yellowknife - Tip Toe with the Caribou

Hejj bloggen, for en uge siden kom jeg hjem fra en hel fantastisk tur til Yellowknife med de andre udvekslingsstudenter. Vi tog af sted lørdag d. 22 februar. Vi kørte til High Level den første dag. På vej til High Level samlede vi andre udvekslingsstudenter op. Da vi kom til High Level havde vi et sovepose løb.
Om søndagen kørte vi så videre til Hay River. Her skiftede vi til varmere tøj også var vi ellers klar til at køre ud på en sø. Ude på søen var der stillet to skure op, som vi skulle sove i! Inden vi skulle sove skulle vi dog lige bygge en tipi og fiske lidt! Omkring klokken 2 om natten blev vi vækket ved at en af de voksne sagde at der var nordlys uden for! Nordlys er det mest fantastiske jeg nogensinde har set. Næste morgen da vi kom på land igen, kørte vi videre. Vi kørte denne gang til Edzo, hvor vi skulle sove på en "first nations school". Sent på eftermiddagen gik vi ud for at gå en tur, men inden fik vi lige at vide at de havde haft problemer med ulve så vi skulle passe på!! Efter aftensmaden brugte vi det meste af aftenen på at spille Volleyball!Tirsdag morgen fik vi en rundvisning på skolen og vi lærte at spille et "hand game"! Det er et spil som first nations spiller. Efter spillet steg vi på bussen og forsatte videre til Yellowknife. Da vi ankom til Yellowknife fik en burger at spise, hvor bøffen var lavet af bisonokse kød! Det smagte virkelig godt! Der efter fik vi en rundvisning af Prince of Wales Northern Heritage Centre, hvilket er at museum omkring Northwest territories. Om aftenen sov vi endelig i en seng igen! Vi boede ved værtsfamilier fra Rotary Club of Yellowknife.Onsdag morgen mødtes vi alle igen for at få en tur af byen. Vi kørte bl.a. på en Ice Road og der efter var vi alle frosne, så vi kørte til Tim Hortons! Til frokost spiste vi på en lille restaurant. Inde i restauranten var det tilladt at skrive på væggene og på bordene og sætte sine visitkort op. Det var meget sjovt. Der var visitkort fra udvekslingsstudenter, som havde besøgt stedet for 5-6¨år siden. Efter frokost skulle vi ud på en hundeslæde! Det var super sjovt, også selvom jeg havde de langsomste hunde ever! Om aftenen tog vi alle i biografen og da en af de andre pigers kom og hentede os var der nordlys igen, så vi kørte en tur on the Ice Road, så vi rigtigt kunne se dem! Da vi kom tilbage var vi i udendørs hottub.Torsdag fik vi en rundvisning ved Buffalo Airways. Det er der hvor Ice Pilotes bliver optaget! Der efter tog vi til Rotary møde. Efter mødet tog vi til The Legislature, hvor vi også fik en rundvisning og så hvordan det forgår når politikkerne mødes. Om aftenen spillede vi igen "Hand game".Fredag skulle vi så hjemad igen. Så vi kørte hele dagen til High Level hvor vi så overnattede. Lørdag kørte vi så tilbage til Edmonton!Det var en helt fantastisk tur jeg aldrig vil glemme! Den lærte mig en masse om Canadas historie og om deres first nations!

//xoxo

Great Slave lake, hvor vi overnattede

Snowshoeing

Slottet var bygget ud af sne og is

Udendørs hottub

Hundeslædning

Min roommate

Buffalo Lufthavn

Vi så bisonokser på vejen hjem