17.1.14

New family

Hejj bloggen, her sidste lørdag flyttede jeg familie. Jeg havde boet hos min anden familie i lidt over 4 måneder og jeg elskede virkelig den familie, men det er nu også meget rart at komme videre og opleve noget nyt! Jeg bor nu hos en dame med hendes hun og hun er super sød, vi har det så sjovt sammen og hendes hund er så sød. Da jeg skulle pakke alle mine ting synes jeg at jeg har alt alt for mange ting, jeg har ingen ide om hvordan jeg skal få det med hjem igen. Det gode ved at skulle pakke er at jeg får sorteret ud i nogle af mine ting og for at se hvad jeg egentlig har, for havde nemlig en masse ting jeg helt havde glemt at jeg have med mig. Da jeg kom til min nye familie tog min værtsmor mig med ud for at handle så jeg kunne få det mad jeg ville have og  hun kørte mig rundt for at vise mit hvor de forskellige steder er. Tirsdag var den første dag jeg skulle tage bussen og det gik faktisk fint nok, det eneste irriterende ved at skulle tage bussen i skole er at jeg skal op kl 5:30 om morgenen fordi min bus kører kl 6:45, men så har jeg heldigvis en time i bussen hvor jeg bare kan slappe af, hvilket er meget dejligt. Torsdag tog en dame fra min klub mig med ud af stå på ski, det var anden gang i mit liv jeg var ude at stå på ski og elskede det, jeg havde privat ski skole og så var det i Edmonton, så det var super nemt, det var nu meget rart lige at prøve følelsen af at stå på ski inden jeg skal til Jasper i næste uge. Jeg glæder mig så meget til næste uge for der starter alle eksamenerne og fordi jeg ikke tager nogle eksaminer har jeg to uger fri, hvilket er så skønt og så i de to uger er det min fødselsdag og jeg skal til Jasper og ud og stå på ski med alle udvekslingsstudenterne og det glæder jeg mig så meget til, kan slet ikke vente!

Jeg vil lige fortælle jer om hvordan det er at flytte familier, for mange har spurgt om det ikke er hårdt og om det ikke er irriterende at jeg ikke bare kan blive boende det samme sted, men faktisk synes jeg det er meget rart, for jeg kommer til at opleve noget nyt og jeg kommer ikke ind i nogle dårlige vaner med bare at lave det samme hver dag, så det med at flytte synes jeg faktisk er super godt, det gør også at jeg møder en masse nye mennesker og oplever en helt anden del af kulturen og oplever hvordan forskellige familier er. Indtil videre har jeg haft nogle gode familier og ved også at min sidste familie bliver super god. Mange som skal ud på udveksling tør ikke tage afsted fordi de er bange for at komme ind i en dårlig familie men jeg ved at hvis i rejser med Rotary er det stort set gode familier og der vil altid være en til at hjælpe, hvis du ikke kan lide din familie eller hvis du ikke føler dig tryg, jeg har i hvert fald været rigtig heldig med mine familier og er super glad for at være her, det er selvfølgelig altid svært i starten, men når man har været her et stykke tid, så bliver man virkelig en del af det og man føler virkelig at det her er ens andet hjem, det er i hvert fald sådan jeg har det, jeg føler at alle mine familier er en del af min familie. Så til jer der gerne vil afsted men ikke tør, gør det for i kommer ikke til at fortryde det, i får virkelig en oplevelse for livet og husk I skal ikke være bange for at spørge folk om hjælp, for alle de mennesker som er en del af det her, er mennesker som er her for at støtte jer og hjælpe jer hvis i har problemer. Husk det, så hop ud i det, I vil ikke fortryde det!!

//xoxo


Min gamle værtsfamilie


Mit gamle hus, mit værelse var det over garagen 



Mit nye værelse 


Man er jo nødt til at være kreativ



Ingen kommentarer:

Send en kommentar