24.9.13

Endnu en uge i Canada

 Hejj bloggen, nu er der gået endnu en uge her i Canada, tiden flyver afsted og har allerede været her i over en måned! Vildt, er glad for jeg stadig har 10 måneder tilbage haha. Jeg har haft gået turer med Charlie uden problemer, hvilket egentlig er meget hyggeligt. Har hver gang gået ned til de 200 trappetrin, for elsker udsigten, synes simpelthen det er så smukt og afslappende, kan bare side og kigge på den udsigt hele tiden! Så til dem der siger at Canada ikke er noget,, det her er bare inde midt i storbyen, tro det eller lade være og har set billeder fra bjergene, hvor jeg også skal hen, det er endnu smukkere! Jeg har fået mig en masse nye venner på min skole og det bliver bedre og bedre, og der er faktisk utrolig mange mennesker som kender mig og jeg har ingen idé om hvem det er! Men har fået nogle super søde venner og møder stadig nye mennesker hele tiden, har bare lidt svært ved at huske navne ups... Cheerleading er også rigtig sjovt og jeg snakker også rigtig godt med de fleste på mit hold og vi kommer jo til at bruge meget tid sammen, så det glæder jeg mig til!
Har også været til min første Rugby kamp og havde ingen og jeg mener ingen idé om hvad de lavede, for mig lignede det bare at de sloges, tror ikke engang nogen af dem fik nogle point, eller måske gjorde de, ved det ikke helt haha. Det var ligesom fodbold kampen havde ingen idé om hvad de havde gang i, men det var nu meget sjovt at se på!
Når man går i skole og er udvekslingsstudent, så er man meget heldig eller næsten. Jeg skal ikke tage nogle eksamener så jeg kan i princippet  bare slappe af. Jeg har dog selv valgt at jeg gerne vil tage de tests de har i skolen, bare for sjov, for at jeg kan hvor jeg ligger og hvordan jeg klarer mig på engelsk og synes selv at jeg gør det meget godt. Min engelsk lærer spurgte mig endda om jeg synes det var for let det vi lavede!!! Så det må jo være et godt tegn! Foods er virkelig et dejligt d´fag, fordi man får lov til at lave mad hele tiden, og det er virkelig lækkert mad vi laver. Mi laver mad mindst to gange om ugen, så det er virkelig luksus, plus vi får altid lov til at drikke te når vi har foods, selvom vi bare sidder og laver nogle opgaver, hvilket er dejligt når det er ved at blive koldt.
Når jeg nu snakker om det er ved at blive koldt, så når jeg går i skole om morgnen er det ved at blive virkelig koldt, det er ikke nok med bare en tynd trøje, man skal have en jakke på. Men vejret er faktisk ret mærkeligt, for selvom det er ved at blive koldt, så er det stadig blå himmel og høj solskindsvejr, hvilket er dejligt, for så virker det ikke så koldt. Når jeg går hjem for skole så er det stadig godt vejr og der behøver jeg ikke en jakke, hvilket er dejligt. Men man skal stadig passe på, for det ændre sig hurtigt. Er meget glad for at her i Edmonton regner det næsten aldrig, har måske oplevet regnvejr 2 gange og det er virkelig ikke meget i forhold til Danmark, så det er jeg virkelig glad for. De siger også at om vinteren, selvom der er massere af sne, så skinner solen hele tiden og min værts søster siger at hvert år bliver hun solskoldet i ansigtet fordi der er så meget sol selvom det er vinter og koldt, så det er meget dejligt, for så virker sneen ikke så deprimerende!!!








Vi laver virkelig det lækreste mad i foods!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar