16.11.14

En travel gymnasieelev

Hej bloggen, som i nok har haft lagt mærke til, har jeg været rimelig fraværende på bloggen, her de sidste par måneder. Det skyldes at jeg har haft sindssygt travlt. Jeg er startet til cheerleading, hos noget der hedder Copenhagen Cheerleaders, som ligger inde i Charlottenlund. Der træner jeg to gange om ugen, hvor jeg går på et mindre hold, hvor vi egentlig ikke er nok til at lave et rigtigt hold, men vi har nok til en stunt gruppen og partner stuntning, så det er helt fint til at begynde med. Det dejlige ved det her hold er, at vi for det første får en rigtig god og hård træning, men også at der bliver taget mere hensyn til den enkelte, da trænerne har tid til at hjælpe den enkelte person mere, end hvis det var et hold på 30 mennesker. Jeg også er startet i gymnasiet, på Helsingør Gymnasium, hvilket jeg er super glad for. Jeg har valgt at jeg vil gå på medie linjen, hvor man har Engelsk A, Mediefag A og Samfundsfag A. Jeg har været meget i tvivl om det nu også er den rigtige linje for mig, men jo mere jeg hører om den fra ældre elever, jo mere spændende bliver den. Jeg synes det er hårdt at gå i gymnasiet, men på en god måde. Jeg elsker det der med at man tilbringer så meget tid på skolen, for det første går jeg i en rigtig god klasse, hvor vi har et rigtig godt sammenhold og så synes jeg generelt bare at det er dejligt at være ude blandt en masse mennesker, da jeg synes at det ofte kan blive lidt kedeligt og ensomt, bare at rende rundt derhjemme. Det fede ved mit gymnasium er at vores lektioner eller moduler er 90 minutter lange, det gør at vi har færre fag om dagen, så det er lidt mere overskueligt, og så føler jeg også bare at man lærer mere på den tid end hvis man nu f.eks. kun havde 45 minutters lektioner. I Canada havde jeg også 90 minutters lektioner og jeg synes det virkede perfekt, så for mig er det ikke så stor en omvæltning. Apropos Canada, efter jeg er kommet hjem og er startet i skole, er det gået op for mig, hvor let jeg egentlig havde det derovre, jeg lavede jo intet i skolen. Nu efter jeg er startet i gymnasiet kan jeg virkelig mærke, hvor meget tid man egentlig skal bruge på lektier og på afleveringer. Jeg er måske et lidt mærkeligt mennesker, når jeg siger at jeg synes det er hyggeligt at lave lektier og aflevering, men jeg elsker virkelig bare at sidde for mig selv og virkelig sæt mig ind i, hvad det er jeg laver, og da jeg er en perfektionisk og gerne vil have at det hele skal være stillet pænt op og at inholdet skal være ordentligt, bruger jeg nogen gange lidt mere tid på det end jeg egentlig burde, men sådan er det og jeg har det fint med det, så længe jeg når alt det andet jeg også skal.
Jeg vil slutte af for nu, men jeg vil gøre mit bedste med at komme tilbage på sporet og få blogget noget mere. Ikke kun med hvad jeg laver i dagligdagen, men også med gode råd, tøj, makeup, produkter osv. Jeg lover at jeg vil gøre mit bedste!

//Xoxo Christina

Det her er min linje på Helsingør Gymnasium. Der hvor der står valgfag i 3.g, har jeg tænkt mig at vælge psykologi C, nedenunder har jeg Spansk A og til sidst, hvor der står naturvidenskab B, der har jeg så tænkt mig at vælge Matematik B i stedet for, da jeg ved at det vil åbne flere veje og give flere muligheder efter gymnasiet. 

Jeg har fået ny coverbillede på bloggen, den er måske lidt kedelig, men jeg synes nu at den er meget stilren og enkel. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar