3.1.14

Christmas in Canada

Hejj bloggen, vil lige fortælle jer lidt om min ferie og om hvordan det er at holde jul i Canada. I denne her juleferie har jeg simpelthen haft så travlt. Jeg har været sammen med Henriette, hvor vi lavede dansk julemad, hvilket var så lækkert. Så har jeg været på Candy Cane Lane, hvilket er en lang gade fyldt med julelys, alle husende er dekoreret. Så har det været mine søskendes fødselsdag d 22. Så jeg har haft skypet ret meget med dem der hjemme, hvilket jeg synes er dejligt her omkring juletiden, da det for mig er en meget familie ting.

Candy Cane Lane

TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN TVILINGER

D. 24 for mig var virkelig underlig, for det er jo den dag vi holder jul og her i Canada holder de jul d. 25., så d 24 tog jeg hjem til den svenske familie, hvor i havde en svensk jul, hvilket er langt fra den danske, de har ligesom en sen frokost, hvor der har fisk, brød, æg, skinke, ost osv. Det er mere som den julefrokost jeg normalt har, og så senere åbnede vi gaver, hvilket var hvor de deler gaverne ud og så åbner de dem bare på en gang, hvilket er meget underligt for mig, fordi i min familie ser vi normalt hinanden når vi åbner gaver. Vi var kun 4 til den frokost, så det føltes lidt underligt. Jeg tror jeg var hjemme ved omkring en 5 tiden. Da jeg så kom hjem var huset fyldt af mennesker, fordi Margot havde en stor middag for hendes familie. Det var super hyggeligt, vi fik en masse god mad og vi fik åbnet gaver osv. Det føltes lidt mere som jul. D 25. var tilgengæld  virkelig god for mig. Vi startede med at vi ikke måtte komme ud af vores værelser før kl 9. Da kl så var 9, gik vi 3 "børn" nedenunder også var vores stocking fyldt med gaver og der var gaver under juletræet, det var så hyggelgt, vi sad bare allesammen i vores nattøj og åbnede gaver. Da vi havde åbnet gaver spiste vi en kæmpe brunch, morgenmad og ellers så tullrede vi bare rundt hele dagen indtil vi skulle hjem til Margots søster og spise aftensmad, det var så lækkert mad vi fik, her spiser man kalkun og grøntsager og kartoffelmos og kage til dessert, det var så lækkert og specielt fordi Margots søsters mand er kok, så det var ekstra godt, så alt i alt har jeg haft en underlig, men spændende og anderledes jul, helt sikkert noget jeg vil tage med mig.

Mine gaver!!

D. 26 var jeg til boxingday i West Edmonton Mall, hvilket er en dag, hvor alt er på tilbud, Hannah og jeg kom kl 8 om morgenen og der var sort af mennesker og lange køer ude foran butikken, det var helt sindssygt! Fik kun købt en lille smule, for vi gad simpelthen ikke være der når der var så mange mennesker. D 27. var jeg sammen med en dame fra min Rotary klub, vi havde en spa dag, vi startede med at tjekke ind på Macdonald Hotellet, fordi vi skulle nemlig sove der til næste dag, så gik vi lige på Starbucks og spiste morgenmad og så tog vi til et spa, hvor vi startede med at få en facial og så fik vi manicure og pedicure, det var så lækkert. Da vi var færdige tog vi tilbage på hotellet, hvor vi spiste sen frokost, tidlig aftensmad. Bag efter tog vi op på værelset, hvor vi så film hele aftenen og bestilte roomservice. Næste morgen stod vi op og tog ned i poolen og i boblebad, så lækkert. Jeg var hjemme omkring kl 11 og så tog Margot, Mick og jeg ud til et lakehouse, hos en dame fra vores Rotary klub, så vi var der sammen med hendes familie og venner, hun har et gigantisk og flotteste hus jeg har set. D 29 tog jeg ud til et andet lakehouse sammen med min sidste værtsfamilie, hvor jeg var hele dagen og vi var ude og kære på snowmobile og vi spillede spil og spiste pandekager og popcorn og var ude og spise om aftenen. Jeg sov der til d 30. og om morgnen spiste vi morgenmad og så var vi ude og køre på snowmobile igen og så pakkde vi sammen og kørte hjem. D 31 nytårs aften, var jeg sammen med en dame fra min klub, hvor de have et white trash party, så vi var alle klædt ud, hvilket var super sjovt. Jeg kom godt ind i det nye år, så det var dejligt. Da vi vågnede om morgenen d 1 januar 2014 spiste vi morgenmad sammen og så var jeg ude og snowshoe med dem, hvilket var sjovt, men også super hårdt.

Udsigt fra Hotel Macdonald
 Min manicure, rigtig nytårs agtig 
 Mine to sidste værtssøstre
Snowshoeing
//xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar